Monday 14 September 2015

OTAI REFORMASI JANGAN HALANG TUGAS POLIS - KPN

Kuala Lumpur: Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini memberi peringatan kepada kumpulan yang gelar diri mereka 'Otai Reformasi' untuk tidak mengambil alih atau mencampuri tugas Polis semasa berlangsungnya Perhimpunan Baju Merah pada 16 Sep 2015 nanti.

Ini ekoran kenyataan mereka yang berikrar untuk menghalang mana-mana peserta Himpunan tersebut daripada bertindak  mencederakan pihak-pihak tertentu  semasa perhimpunan berlangsung. ‘Otai Reformasi’ ikrar halang ‘baju merah’ cederakan Cina pada 16 September

Beliau juga mengingatkan agar kumpulan ini tidak  mengganggu dan menghalang pihak Polis dari menjalankan tugas menjaga keamanan dan keselamatan semua pihak yang terbabit.

"Campurtangan mana-mana pihak yang cuba mengambil tindakan sendiri berupaya mencetuskan ketegangan yang akhirnya berupaya menjejaskan ketenteraman awam" Kata beliau selepas selesai mesyuarat Pegawai Kanan Polis di Bukit Aman sebentar tadi.



Tempoh hari kumpulan yang menggelar diri mereka Otai Reformasi menyatakan akan berkampung dan mengawal Petaling Street dan Jalan Bukit Bintang dari ancaman keganasan yang akan dibuat kumpulan baju merah.

0 comments:

Post a Comment