Tuesday 8 September 2015

Remaja Insaf Selepas Posting Hina Polis menjadi Viral


Kuala Lumpur – Seorang remaja ‘insaf’ dan memohon maaf apabila menyedari status di laman sosial Facebook yang menghina mendiang Inspektor Margaret Tagum Goen menjadi viral.

Remaja terbabit yang menggunakan nama Muhammad Farid menyatakan dia kesal dengan perbuatannya dan meminta agar sebaran statusnya di Facebook itu dihentikan.

Status yang dimuat naik oleh remaja terbabit telah dikongsi di Facebook Friends Of PDRM.

“Saye nak minta maaf kerana menghina polis tersebut. Saya tade niat pun nak menghina cuma ade kisah lampau yang buat saye jadi sedemikian. Saye kesal dengan perbuatan saye tadi. Tolong padam ye viral ni,” tulisnya.

Permohonan maaf remaja itu mendapat reaksi daripada pengguna media sosial lain.

Rohaizat Rohani menulis;Bro…kenangan silam awak buat pedoman bukan sebagai dendam…awak perlu bersyukur dapat tidur lena di rumah…polis bersengkang mata untuk jaga kamu tidur dengan lena.

Sementara itu seorang lagi pengguna Facebook, Muhammad Shahrul Nizam berkata; “Sebelum bicara fikir dulu. Bila dah terjadi baruu nak minta maaf. Ada ke fikir perasaan family dia? Apeaah jadi manusia mcm ni.

Tagum meninggal dunia pada Ahad ketika menerima rawatan di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom, Kluang selepas dirempuh seorang mat rempit dalam Ops Roda/Rempit di KM 58, Jalan Batu Pahat-Mersing, Johor.

Pada Isnin, polis menahan seorang remaja lelaki kerana menghina mendiang menerusi status di Facebook.

- Suara Tv -

0 comments:

Post a Comment