Friday 9 June 2017

Geng 'susu kangkang' dicekup polis



PETALING JAYA
: Geng ‘susu kangkang’ yang aktif mencuri susu rumusan bayi di pasar raya dan kedai serbanika 24 jam akhirnya tumpas dengan tangkapan empat suspek di Kota Damansara, kelmarin..

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioer Mohd Zani Che Din berkata, suspek masing-masing dua lelaki dan dua wanita itu ditahan ketika memberhentikan kereta di depan sebuah kedai serbaneka 24 jam di Dataran Sunway, Kota Damansara, pada 6.55 petang kelmarin.

Polis pada 20 Mei lalu menerima laporan kes samun yang mendatangkan kecederaan dalam kejadian di sebuah pasar raya di Kelana Jaya.

“Susu berjenama ini di lupuskan di kawasan kawasan tinggal rumah kongsi dan sebagainya dan kedai runcit yang kecil tu jadi mereka beli barang ini tak banyak soal lah dia kalau kawasan setinggan nampak kedai runci yang kecil kecil tu kan sebab orang yang usahakan kedai tu tak banyak tanya soalan benda-benda ni ditawarkan dengan harga rendah dia akan beli,” kata Mohd Zani, di sini hari ini.

Polis turut merampas 17 tin dan 21 kotak susu rumusan bayi pelbagai jenama, lima telefon bimbit, tablet, dua beg tangan, dua beg galas serta kereta model Perodua Alza yang menggunakan nombor pendaftaran palsu.

Kesemua suspek direman tujuh hari bermula hari ini.

0 comments:

Post a Comment