Wednesday 16 August 2017

Penganjur Nothing To Hide 2.0 Akan Dikenakan Tindakan – Khalid Abu Bakar



Penganjur program Nothing To Hide 2.0 akan dikena tindakan undang-undang kerana gagal mematuhi peruntukan di bawah Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, penganjur program tersebut tidak boleh lepas tangan dengan menyalahkan pihak lain memandangkan program itu adalah di bawah tanggungjawab mereka.

“Mereka mahu salahkan parti politik lain itu kita tidak mahu masuk campur, namun apabila mereka menyalahkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu tidak masuk akal.

“Peguam mereka yang bijak pandai ramai, bacalah semula semua 10 syarat di bawah Seksyen 25 APA 2012, sekarang sudah jadi masalah seperti ini, mereka jangan mereka boleh terlepas,” katanya dalam sidang akhbar di Mess Pegawai Kanan Bukit Aman di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Serah Terima Tugas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik di sini.

Dalam perkembangan yang sama, Khalid turut mengesahkan tangkapan berhubung kekecohan yang berlaku ketika program itu pada Ahad lalu setakat ini adalah 13 orang.

0 comments:

Post a Comment