Wednesday 10 January 2018

Langgar Polis, Dua Lelaki Warga Nigeria Didakwa

- Gambar Hiasan -

PETALING JAYA, 10 Jan (Bernama) -- Dua sahabat, warga Nigeria mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini atas pertuduhan menggunakan kekerasan jenayah dengan melanggar seorang anggota polis, dua minggu lepas.

Oyo Oluwafemi Ayo, 28 dan Muyiwa Adeboye Alyedun, 29, didakwa menggunakan kekerasan jenayah bagi menakutkan penjawat awam iaitu Mohammad Masri Puasa daripada menjalankan kewajipannya dengan menghimpit ke bahu jalan beberapa kali dan melanggar anggota polis itu menggunakan kereta.

Mereka dituduh melakukan perbuatan tersebut di Jalan Kolej, Seri Kembangan, dekat sini, pada 12.30 tengah malam, 23 Dis lepas.

Oyo dan Muyiwa didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Fazeedah Faik tidak menawarkan sebarang jaminan manakala kedua-dua tertuduh yang tidak diwakili peguam tidak membuat rayuan kerana tidak mempunyai penjamin.....

0 comments:

Post a Comment