Tuesday, 28 March 2017

Anggota SPRM Yang Menangkap Anggota PDRM Membalas Dendam Lama Terhadap PDRM?



Di sebalik penangkapan anggota PDRM oleh anggota SPRM semalam banyak menimbulkan spekulasi apabila gambar dua anggota polis digari oleh individu yang hanya berpakaian awam, tidak berpakaian lengkap seperti anggota SPRM.

Menurut sumber yang kami perolehi, salah seorang daripada anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu ada mempunyai ‘kenangan silam’ dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM).


Anggota SPRM iaitu Mohd Edzwan Bin Mohd Jadi salah seorang daripada anggota SPRM yang bertanggungjawab menangkap dua anggota PDRM didakwa seolah-olah membalas dendam lama terhadap PDRM yang pernah menangkapnya 7 tahun yang lepas. (lihat gambar laporan polis di bawah)
Mohd Ezwan telah ditangkap oleh pasukan polis bahagian Narkotik Bukit Aman di salah sebuah pusat hiburan di Klang Lama, Kuala Lumpur bersama 72 orang yang didapati positif mengandungi dadah apabila saringan awal air kencing dijalankan ke atas mereka.

Masa tu Mohd Edzwan seorang pelatih kursus dalam SPRM dan belum lagi menjadi seorang anggota SPRM. Hebat juga, dalam menjalani kursus pun boleh keluar pergi pub dan hisap dadah ye…



Bukan itu sahaja, Mohd Edzwan juga mempunyai 4 kesalahan lampau bekenaan dengan lalulintas sekitar Putrajaya dan ibu negara. Catcha!

Sumber - http://www.tehpanas.com
Artikel berkaitan - Anak Polis Yang Ditangkap SPRM Buat Laporan, SPRM Aibkan Ayahnya

40 comments:

  1. Kalau boleh lepas ni semua polis boleh fokus tanpa beri belas ihsan untuk saman atau tangkap anggota sprm termasuk orang atas jika diaorang buat kesalahan..tidak kita apa2 kesalahan..dia nak tengok kita polis buat kerja serius..ok kita semua polis tunjuk cara polis bekerja

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Ksi alamat rumah...aku dtg kutip kau..

      Delete
    2. Kat sini berani la fuck the police ... alamat tu try letak betol2 sikit. Bangi tu kat mne???

      Delete
    3. Cakap dlm ni xguna bro..

      Delete
    4. Cakap dlm ni xguna bro..

      Delete
    5. isap dadah jgak budak ni dah halusinasi nk fuck bagai....

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. dua-dua macam gampang.. satu yang fuck pdrm, satu pihak lagi yang kena fuck.. nak cari alamat nak taboh.. you all bullshit..

      Delete
  3. Katanya, Polis memang badi dengan SPRM... kerana SPRM bila2 masa boleh menyusahkan mana2 anggota Polis... declare harta lah... dsbnya... katanya larrr

    ReplyDelete
  4. Dah salah tetap salah. Nak kata pasal dendam pulak. Tak kira SPRM ke PDRM ke kalau buat salah sama2 patut kena cekup.

    Artikel tak matang. Isi tak konkrit.

    ReplyDelete
  5. Dah salah tetap salah. Nak kata pasal dendam pulak. Tak kira SPRM ke PDRM ke kalau buat salah sama2 patut kena cekup.

    Artikel tak matang. Isi tak konkrit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul... Setuju.. Artikel x matang.. Hahaha.. Dah ada bukti, dah salah.. Mmg kena cekup la..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Yaaaa, btoiii tu der… tp klau nk klia lg kasi setel itu bapak segala rasuah dlu, in shaa ALLAH malaysia akan beransur aman.

      Delete
  6. Jangan marah2....
    Polis saman orang awam buat kesalah,sebab tugas.
    anggota SPRM tangkap org bersalah sebab tugas...
    Janji bila buat tangkapan lengkap dengan bukti..
    Salah tetap salah sesiapa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Setuju.. Dendam apa nya.. Salah salah ja la.. Saja alasan

      Delete
  7. Polis buat jenayah, semua agensi sibuk nak tangkap polis, sedangkan jika betul buat salah, polis sendiri yg akan tangkap pegawai terbabit.tapi..Kalau sprm yg terlibat rasuah,siapa yg akan tangkap? Belum pernah lagi kan dengar berita pegawai sprm kena tangkap terlibat rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2016/04/sprm-nafi-pegawainya-ditahan-ambil.html?m=1

      Delete
  8. aku tak faham.
    Polis2 semua komen kat sini & FB macam rasuah tu normal.
    Takde langsung komen "Padan muka kena tangkap, siapa suruh ambik rasuah, sekarang pasal ko, semua PDRM terpalit"
    Niat tidak menghalalkan cara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. polis bkn sokong anggota yg mkn rasuah saudara. tp anggota yg sdg beruniform penuh dibuat sebegitu.. tangkapan awam dgn bdn beruniform adalah berbeza saudara.. awk tdk akan fhm perasaan semua anggota polis apabila baju keramat itu dibuat sebegitu rupa.. tangkapan tersebut tdk kena dgn caranya..

      Delete
    2. polis bkn sokong anggota yg mkn rasuah saudara. tp anggota yg sdg beruniform penuh dibuat sebegitu.. tangkapan awam dgn bdn beruniform adalah berbeza saudara.. awk tdk akan fhm perasaan semua anggota polis apabila baju keramat itu dibuat sebegitu rupa.. tangkapan tersebut tdk kena dgn caranya..

      Delete
    3. nk tgkap pon kena pkir pasala baju dulu ke??masa nk ambik rasuah ada dia ingat baju keramat tu semua??? lain pkir dulu sebelom buat..polis yg sokong polis yg ambik rasuah ni sama ja...

      Delete
    4. kannn?
      itulah yang aku terfikir dari tadi.
      Dah kantoi, baru kau terfikir SOP & baju polis.

      Masa ambik rasuah, tak terfikir pulak?

      Tolonglah jangan amik rasuah polis-polis semua.

      Mati kita ni bila-bila sahaja...

      Delete
    5. nk tgkap pon kena pkir pasala baju dulu ke?? hahaha.. bila terkena baru pikir pasal maruah..

      Delete
  9. Betul tu bro.maruah uniform tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk tgkap pon kena pkir pasala baju dulu ke??masa nk ambik rasuah ada dia ingat baju keramat tu semua??? lain pkir dulu sebelom buat..polis yg sokong polis yg ambik rasuah ni sama ja...

      copy n paste

      Delete
  10. Tak perlulah digari, bukan kes bunuh pun..cara sprm tu dah salah & bukan gentleman lagipun tak beruniform, nasib baik tak kena P99 tersalah anggap penjahat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga polis mengari suspek walaupun masih belum bukti bersalah dan bukan kes bunuh.. alasan PDRM ia adalah prosedur... nak membela tu biar berpada.. aku tak sokong mana2.. kalau sprm langgar undang2 dan gari tu perlu dilakukan ikut prosedur.. so takde masalah pun.

      Delete
    2. Sokongg...masing2 pon ikut prosider

      Delete
  11. Tak perlulah digari, bukan kes bunuh pun..cara sprm tu dah salah & bukan gentleman lagipun tak beruniform, nasib baik tak kena P99 tersalah anggap penjahat

    ReplyDelete
  12. Kalau betul la uniform tu bermaruah hormat la..yg g buat kerja menjatuhkan maruah uniform tu kenapa??

    ReplyDelete
  13. Shame on you polis2 yg pakai uniform konon yg ada maruah tp masa mintak rasuah hilang maruah..now nk blame sprm xde pakaian formal..polis menyamar tangkp org pakai baju biasa boleh pulak? Mcm2 la...

    ReplyDelete
  14. Tgu jer keputusan hakim...sape yang salah akan terima hukuman...tak payah la nk mempertikaikan pasal baju..ke...maruah..ke...yg salah tetap salah..dan terima hukuman ..kita yg belom lagi buat...jangan buat..perbaiki kualiti perkhidmatan masing2...sentiasa beringat...itu jer...ape pun...kita kene terima...segala ketentuan...yang baik kita sokong...yang buruk kita..buang ketepi....

    ReplyDelete
  15. mahal agaknya gaji polis stagg ni? sampai kereta saje pon dh 3 juta. kat mana ye aku nk minta kerja cam ni?

    ReplyDelete
  16. Hal sekarang yg ade kes dadah awal2 lg pun masih boleh diserap ke SPRM.. boleh masuk SPRM ke kalau ade kes jenayah...

    ReplyDelete
  17. Bg aku la x kira sprm ke pdrm ke jpj ke kalau dah salah dan ada bukti tangkap je bkn kata nak balas dendam ke apa.. kalau 2 angota polis yg di tangkap sprm tu terima rasuah dan ada bukti jgn pertahankan.. salah tetap salah kalau nak kata pegawai sprm tu nak mengaibkan pdrm statment nie pun mengaibkan sprm jugak sama je 2x5 sepatutnya pdrm kena matang dalam isu nie.. kalau dia x memakai uniform rasmi sprm x bereti dia x boleh tangkap angota pdrm berkenaan mungkin dia under cover kita mana tahu.. sepatutnya polis lbh tahu under cover punya skop tugas mcm mana.. maaf kalau ada yg x senang dengan komen sy sebagai rakyat nak terbaik dari pebguatkuasa undang2 malaysia..

    ReplyDelete
  18. Masaalah sekarang badan kerajaan zaman sekarang ni kebanyakannya..dipolitikkan..bila ada campur tangan politik dalam setiap isu ..semua jadi masaalh.dalam bab isu rasuah polis ke mana2 jabatan kerajaan ke..kebanyakannya yg ditangkap melibatkan 90% adalah anggota pangkat rendah dn kebanyakannya segala kes ditujukan kepada anggota2 yg pangkat rendah kenapa ikan2 kecil yg selalu kena ...cadangan sy cuba kaji gaji setiap anggota pangkat rendah adakah anda fikir..dgn keadaan ekonomi sekrg ini..segala2nya naik sedangkan gaji diaorg ni berapa..nk menanggung mcam 2 beban sedangkn diorg inilah yg bertaruh nyawa demi keselamatan semua org..tp tidak dihargai kalau dibandingkan anggota2. Berkorban apa sahaja ..tinggl keluarga semata2 kerana semua org .setiap hari cuti perayaan ..kebanyakan org lain dpt menyambut perayaan bersama keluarga..tp pernah org 2 seperti kalian fikirkan ..mcm mana dengan mereka semua ini..bila ada diantara mereka terkorban demi kerana kedaulatan dn keselamatan semua org barulah mereka 2 yg diatas ini yg berpangkat2 tinggi dn yg ada kedudukan dlm negara ini..nak hormati mereka dn bagi macm2 kepada mereka2 yg terkorban..semua itu dah tak berguna pn bagi mereka dn keluarga mereka .jenis org berpangkat yg ada diatas sekarang ini hanya pandai bercakap ..tp bodoh menilainya..kamu semua boleh berkata demikian kerana apa ..kalian semua gaji semuanya besar . Kalau kamu nak samakan kita org dibawah ini dgn kamu..kamu diatas nak buat apa 2 nk pergi mana2pn kebanyaknya bukan guna duit gajipn semua pakai hak kerajaan gaji dh berpuluh ribu..aku bukan nk ckp zaman sekarag ni yg kaya makin kaya rakyat dibawah ni yg tanggung beban..jika sesebuah negara itu kaya dengan hasil bumi dn sbgainya tetapi rakyatnya miskin itu tandanya org yg menguasainya yg tidak betul sebenarnya























    I




    nyawa




    Ese



    ReplyDelete