Friday 31 March 2017

NETIZEN TEGUR PERUT NAJIB BOROI, PM JAWAB APA ?



"Perot tu cover sikit" ini adalah petikan tweet dari seorang Netizen bernama Shameer Shaari dalam reply kepada tweet bergambar oleh YAB Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak semalam.

Sebelum itu Perdana Menteri membuat tweet tanda syukur apabila 9 rakyat Malaysia selamat kembali ke tanah air selepas ditahan oleh Korea Utara dari meninggalkan negara mereka. "Berbual dengan Mohd Azrin,pegawai kedutaan malaysia di Korea Utara yang selamat tiba di Malaysia pagi tadi bersama 8 yang lain. Alhamdulillah semua sihat & selamat" kata Perdana Menteri dalam tweet beliau.


Tweet yang mendapat 1279 kali 'retweets' itu secara spontan dibalas seorang pengguna twitter bernama Shameer Shaari berbunyi "Perot tu cover sikit" merujuk kepada gambar Perdana Menteri yang sedang dalam perbualan telefon.


Tweet Shameer pula mendapat sebanyak 1854 kali 'retweets. Jadi lebih menarik apabila Perdana Menteri membalas tweet Shameer tadi dengan berkata "Kurang masa nak buat workout" dan tweet itu mula 'Viral' di media sosial apabila mendapat sebanyak 5582 kali 'retweets'.


"Sporting habis lah PM kita reply tweet followers di twitter" kata sedara Yuseri Yusoff dalam ruang comment posting printscreen oleh rakannya di Facebook.

"Untonglah PM balas tweet kau, famos lah kau lepas ni" Kata Mr. Praba di laman sosial.

"Saya pun mau PM reply tweet juga, lepas ni saya tweet PM banyak-banyak" kata sedara Richie Huan dalam WhatsApp group bersama Admin.
--------------------------


1 comment: