Thursday 6 September 2018

PROTON SUV X70 boleh ditempah mulai esok



SUBANG JAYA: Proton Holdings Bhd (PROTON) mengumumkan nama rasmi model SUV pertamanya hasil kerjasama dengan Geely sebagai Proton X70.

Syarikat itu juga mengumumkan yang tempahan untuk pembelian SUV itu boleh dibuat bermula esok di cawangan terpilih di seluruh negara dengan bayaran deposit sebanyak RM1,000.

Nama X70 dipilih selepas ia dipilih lebih 60 peratus peserta yang menyertai peraduan memilih nama SUV itu secara atas talian yang dibuka pada April lalu.

Peraduan selama sebulan itu disertai hampir 90,000 orang dengan peserta perlu memilih empat nama pilihan mereka iaitu PX7, X7, X70 dan X700.

Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Dr Li Chunrong, berkata pihaknya akan mengadakan sesi pratonton Proton X70 untuk pelanggannya di tujuh bandar utama seluruh negara bermula 19 September hingga 4 November ini.

Tujuh lokasi itu ialah di Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Kuantan, Ipoh, Johor Bahru, Kota Kinabalu dan Kuching.

“Kami sasar sesi pratoton ini akan menarik hampir 6,000 orang sepanjang tempoh hampir dua bulan ia diadakan,” katanya.

Beliu berkata demikian pada taklimat media pengenalan Proton X70 itu di sini, sebentar tadi.Pada sesi itu, warga media diberi peluang melihat dengan dekat model SUV X70 yang buat kali pertama ditunjukkan kepada awam.



- Berita Harian - 


1 comment: