Tuesday 29 January 2019

'MAT REMPIT' KENA TAHAN MASA TENGAH 'RACE' [VIDEO]



[ JENAYAH MINGGU INI ] Menunggang secara berbahaya dan melakukan aksi ala superman memang sinonim dengan mereka yang digelar 'Pelesit Jalanan'.

 Biarpun lokasi dan laluan sama dipantau polis hampir setiap minggu....

Namun mereka tetap berdegil melalukan kegiatan itu seolah olah mencabar kewibawaan pihak berkuasa.

Buktinya 9 remaja lelaki berusia 17 hingga 20 tahun akhirnya diberkas selepas puas menunjukkan belang mereka di kilometer 18 lebuhraya kesas Klang malam tadi.



Ops Samseng Jalanan yang digerakkan Jabatan Siasatan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman kira kira 11 malam itu bermula dengan risikan ke atas pergerakan mereka sehingga kilometer 25 lebuhraya itu.

Krew kamera sempat merakam tindakan tidak bertanggungjawab mereka... Aksi seperti menundukkan kepala, memotong kenderaan lain secara zig zag dilakukan beberapa pusingan.

Bagaimanapun kesemua remaja itu ditangkap selepas memberhentikan motosikalnya untuk menunggu rakan lain... Pemeriksaan mendapati mereka tidak ada lesen dan cukai jalan tamat tempoh.

Seorang darinya me ggunakan nombor plat palsu. Dalam operasi itu.. Polis turut mengeluarkan 90 saman atas pelbagai kesalahan dalam osp sekatan jalan raya. Manakala 17 buah motosikal disita.

Kesemua mereka dibawa ke cawangan trafik ipd klang selatan untuk tindakan lanjut. Operasi berakhir jam 4 pagi.

Sumber - Daripada Youtube - MKL Crimedesk

0 comments:

Post a Comment