Wednesday 30 January 2019

Mencari Salah Atau Menyelesai Masalah PDRM, Mana lebih utama ???



Susulan petikan luahan warga PDRM sendiri berkenaan IPCMC [BACA SINI]
Terbit pula satu lagi luahan daripada seorang pengguna Facebook bernama Mohd Arzuhar Abd Razak seperti berikut

Sebelum laksanakan IPCMC ( Suruhanjaya Bebas dan Salahlaku Polis ) kerajaan perlu lihat keadaan anggota polis yg bertugas di sabah dan Sarawak terlebih dahulu. Bertugas dalam kontena dan menggunakan air parit utk minum. Tahniah dan syabas kepada anggota kita disana.

Sebelah balai kontena tersergam indah klinik kesihatan dengan bangunan kuarters yg hebat sedangkan anggota polis yg menjaga keselamatan negara hanya berpayungkan bilik besi. Inilah pergorbanan yang tiada harganya.

#
SediaBerkhidmat





Beliau turut memuat naik 17 keping gambar yang menunjukkan bagai mana keadaan anggota Polis yang bertugas di Sabah hingga terpaksa pam air parit untuk diminum. [seperti gambar]






















Jadi.. Adakah anggota PDRM yang bertugas menjadi benteng negara layak diperlakukan sedemikian? Adakah adil mereka menerima layanan seperti itu ?

Mohon pihak kerajaan lebih Prihatin dan ambil serius setiap luahan yang dibangkitkan.

Sudah pastinya Kerajaan Malaysia Baharu kini mampu berikan kebajikan yang lebih baik kepada warga PDRM berbanding kerajaan terdahulu. Janganlah biarkan Polis kita minum 'air parit' dalam menjalani kehidupan seharian..

Video Aksi Abam Polis Trafik >>
Click SINI Untuk Tonton Di Facebook !



0 comments:

Post a Comment