Thursday 3 January 2019

Warga Pantai Timur Kelantan Terengganu Pahang Adalah Yang Terlawa & Terhensem Di Malaysia



Member-member saya yang bukan berasal dari pantai timur kalau ada peluang berjumpa suka sangat tanya soalan ini



Ape korang makan yea sebab aku tengah orang dari tempat kau mesti lawa-kawa


Payah saya nak menjawab soalan itu. Takdenya kita kat sebelah pantai timur ini ada makan jamu istimewa atau ubat ajaib yang menyebabkan rupa paras bak modelling terkenal.

Mungkin sebab budu kot. Orang kita kan suka makan budu.

Teori saya mungkin disebabkan kacukan kot tambahan pulak disebelah Kelantan & Terengganu. Kan dahulu kala 2 negeri ini tempat perdagangan antarabangsa.

So para pedagang datang dari luar negara. Mungkin ada pedagang yang mengambil keputusan tak balik ke tempat diorang dan menetap disini lalu berkahwin dengan warga tempatan.



So kerana darah campuran itulah zuriat yang dilahirkan lawa-lawa dan handsome sehinggalah sekarang.

Tu teori jea lah. Saya nak explain sebab sebenar pun tak tahu kenapa.

Mungkin korang semua tahu reasonnya. Kalau tahu tu share lah dengan komen kat bawah yea ataupun kat Facebook

Kredit Blog - MaafSebut

0 comments:

Post a Comment