Wednesday 26 December 2018

BANDING DENGAN KES PEMBUNUH ADIB, KAKI KECAM POLIS BACA NI..




Susulan Viral Video seorang pemandu bas dibelasah beramai-ramai di RnR Gambang tempoh hari [BACA SINI] [VIDEO] KENAPA DRIVER BAS NI DIPUKUL BERAMAI-RAMAI ? membuatkan sesetengah Netizen ambil kesempatan untuk mengecam pihak Polis.

Netizen turut membandingkan dengan proses pendakwaan pembunuh Adib selepas media melaporkan Polis berjaya menahan 6 orang terlibat dalam kes belasah pemandu bas dan mereka akan direman untuk bantu siasatan  [BACA SINI] Pukul pemandu bas ekspres, 6 lelaki ditahan, disiasat kerana merusuh

Pada mereka Polis seolah-olah bertindak 'double standard' malah lebih teruk lagi ada yang menyifatkan Pihak Polis hanya berani ambil tindakan kepada bangsa Melayu sahaja.

Kami petik komen dari salah seorang Netizen yang mengatakan tidak adil untuk kita mengecam Polis sedangkan dua kes ini amatlah berbeza situasinya. Komen beliau seperti berikut..


"Ramai yang compare kes Adib dalam ni.
Tengok situasi la.
Kes gaduh ni memang real sorang2 nampak muka. Jumlah yang gaduh pon tak ramai.

Mangsa yang kena pukul pun hidup dan boleh ceritakan apa yang berlaku, boleh kenal pasti siapa yang pukul dia. Suspek pun serah diri kat polis.

Situasi rusuhan kuil tu pulak berbeza. Hampir 5000 orang disitu.. Tak ada satu pun video/rakaman jelas yang nampak arwah Adib kena pukul.. Tahu2 dah parah kena henyak..

Jangan la buat polis ni macam tuhan yang nampak dan tahu segala benda..
5000 yang ada masa rusuhan tu, siapa nak mengaku pukul Adib sampai mati? Takkan polis nk main serkap jarang main tangkap dan hukum orang yang tak ada kena mengena..

Polis pun terpaksa minta bantuan siapa yang ada maklumat untuk bantu siasatan.
Pelik aku. Bijaknya pembunuh Adib ni, dalam ramai2 beribu orang tu.. Tak ada satu pun rakaman Adib dipukul tersebar.. Mustahil dalam beribu2 manusia tu tak ada yang rakam.

Bodohnya Melayu bergaduh, kalau boleh semua nak rakam buat live facebook.
Kalau boleh nk panggil tv3 buat rakaman tgh bergaduh.
Bila senang polis cekup, yang bawah pulak gelabah kata polis double standart.
India lepas, Melayu tangkap. Tepuk dada tanya hati sendiri la."

Komen Muhamad Azizan di Facebook Friends Of PDRM















Tidak dinafikan majoriti rakyat Malaysia mahukan keadilan buat Arwah Adib, mahu pembunuh segera didakwa dan menerima hukuman yang setimpal, dalam masa yang sama kita haruslah beri kepercayaan penuh kepada PDRM untuk jalankan tugas-tugas mereka.

Polis hanya tangkap dan jalankan siasatan, selebihnya serah kepada Mahkamah menentukan apa hukuman kepada si pembunuh.

Sama-sama kita terus berikan sokongan kepada PDRM yang telah banyak berjasa dalam menjaga, mengekalkan keamanan dan keharmonian kaum di Malaysia.

0 comments:

Post a Comment