Tuesday 25 December 2018

Pukul pemandu bas ekspres, 6 lelaki ditahan, disiasat kerana merusuh



KUANTAN: Enam lelaki dipercayai terbabit memukul seorang pemandu bas ekspres di kawasan Rehat & Rawat (R&R) Gambang, arah timur di sini, kelmarin, ditahan bagi membantu siasatan.

Difahamkan semua suspek berusia 20 hingga 35 tahun itu ditahan selepas menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan kira-kira jam 10 malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali, ketika dihubungi mengesahkan tangkapan yang dibuat ke atas semua suspek lelaki terbabit.


“Enam lelaki berkenaan ditahan selepas mereka hadir ke balai polis malam tadi. Permohonan reman akan dibuat pagi ini di Mahkamah Majistret Kuantan, di sini, untuk siasatan lanjut,” katanya.
 

BACA: [VIDEO] KENAPA DRIVER BAS NI DIPUKUL BERAMAI-RAMAI ?

Dalam kejadian jam 1.30 pagi semalam, video berdurasi 1 minit 49 saat memaparkan seorang lelaki berbaju dan berseluar hitam dipukul lima lelaki selepas berlaku salah faham antara mereka sebelum ia tular di media sosial.

Mangsa ditumbuk dan ditendang beberapa kali oleh kumpulan lelaki yang dikatakan tidak berpuas hati dengan pemandu bas ekspres terbabit yang kononnya mengasari seorang pelayan kedai.

Terdapat dakwaan mengatakan mangsa tidak mengasari pelayan berkenaan yang juga adik kepada seorang lelaki yang memukul mangsa.

Kes disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh.

- BERITA HARIAN -

0 comments:

Post a Comment